TASTY = SMAAKVOL (Company Journey)

Niet zelden kom ik pas dingen tegen wanneer de halve bevolking het al heeft ervaren. Dit is dus ook het geval met TASTY. In een glimp zag ik een keer iets op Facebook voorbij gaan, maar het idee dat Kirpalani ook eten verkoopt, wuif ik af met 'nee, dat kan niet'. Totdat ik een keer voucher krijgt bij de kassa ...

Reden waarom ik bij een volgend bezoek de trappen opzoekt. Twee roltrappen, de derde vraagt om de voeten te lichten. Bij TASTY aangekomen wordt ik begroet door het menu. 

Het is 's morgens, ik kijk dan niet verder dan BREAKFAST. Wat ben ik blij met me voucher want voor de prijzen moet ik even mijn bril goed zetten. Ook de koffie komt (in SRD) buitensporig over. Maar wanneer ik de kleine letters lees, dan begrijp ik de hoge prijskaartjes. Niet 1 of 2 maar liefst drie eieren gaan in de pan en de koffie is van vers gemalen bonen. Zoom maar in.

Zonde dat je vanwege de Covid maatregelen niet mag zitten eten. TASTY is zo ruim dat bij elke tafel voor 6 personen wel iemand zit te wachten voor zijn of haar bestelling. Luxe.

Het wachten wordt beloond met een panorama van de omgeving. Door de hoogte krijgt het uitzicht altijd iets fenomenaals. 

Het grote glaswerk biedt ook een kijk op een van de impressieve gebouwen van Paramaribo: de Arya Dewaker mandir. Je ziet ook meteen waar je kan parkeren bij een volgend bezoek aan Kirpalani. 

Heb je genoeg van het uitzicht dan biedt het platte scherm een optie. Gelukkig niet met beelden van wat te koop is in de oranje winkel. Een leuk Nederlands programma zorgt vanmorgen voor entertainment.  

Een leek heeft ook door dat TASTY niet zomaar in elkaar is geflanst. Over zowel het ontwerp als het concept is goed nagedacht. Dit merk je ook aan de service. In plaats van je nummer af te roepen wordt het eten - in dit geval de take out - naar je gebracht. Top.

En terwijl ik wacht op het broodje komt de heerlijke verse koffie. Je ruikt het al van een afstand. Niet veel plaatsen bieden dit. 

Ik vroeg naar een cappuccino maar dit lijkt op een espresso. Ik kijk letterlijk diep in het 'glaasje'. Wie dus een bak koffie verwacht, is hier op het verkeerde adres. 

Opnieuw loopt een medewerker naar me toe. Nu met het broodje. Ik koos voor de BREAKFAST MELT, een vers gebakken brood gevuld met omelet, kaas, rauwkost en smeuïge chipotlesaus. 

Mi no kon nanga no wan drai drai en maak er korte metten mee. Nog voordat ik wegrijd is het warm belegde brood al op!
 

EINDE




 




 
 
 



 

Popular posts from this blog

CHINESE IMMIGRANTEN TOEN EN NU

BATAVIA, EEN REIS OM PETRUS DONDERS

EI, BLOM EN BOTER (Company Journey)

DAG 1 - BAPAK SAPTO LAN KANCA TILIK NICKERIE

MEDUN LEMAH, DE EERSTE STAP OP AARDE